Uitgeven: Wat is je doel?
Heb je jouw boek geschreven omdat je het leuk vond om te schrijven? Had je vooraf al bedacht dat je winst wilde maken met de verkoop? Of wil je misschien een boodschap met de wereld delen? Of misschien was het wel een combinatie? Om jouw schrijfproces en keuzes bij het drukken en de marketing gemakkelijker te maken, is het goed hier vooraf over na te denken.
We zullen de drie meest voorkomende doelen bespreken.
1. Geld verdienen
Wil jij een boek schrijven om er winst mee te maken, dan is het belangrijk om te denken aan de commerciƫle potentie van jouw boek. Doe marktonderzoek om te ontdekken waar er nog een gat in de markt is. Wat is nog niet uitgebreid beschreven, en heb jij expertise in dat onderwerp? Dit kan van alles zijn! Het kan te maken hebben met je beroep, maar ook een onderwerp voor een kinderboek zijn of jouw hobby.
Ben je klaar met schrijven, dan blijft er nog veel te doen. Wil je dat jouw boek goed verkoopt, dan is een belangrijke cover, pakkende titel en een goede marketingstrategie essentieel. Heb jij de expertise hiervoor niet zelf in huis, vraag dan om hulp. Zo kan BoekXpress wellicht nog wat voor je betekenen!
2. Je naam vestigen
Vond je het gewoon heel leuk om jouw boek te schrijven en denk je dat anderen het leuk vinden om te lezen, dan kan jouw doel zijn om je naam als auteur te vestigen. Hoe bekender je bent als auteur, hoe meer geneigd iemand is jouw boek op te pakken. Om je naam te vestigen, is het belangrijk om een unieke stem en herkenbare stijl te ontwikkelen. Schrijf over onderwerpen waar je gepassioneerd over bent en waar je veel van weet.
Ook als dit je doel is, heb je een goede marketingstrategie nodig. Blog over je onderwerp of het schrijfproces, neem deel aan lezingen en netwerk met andere auteurs en professionals in de boekenwereld om je naamsbekendheid te vergroten. Er zijn veel netwerkevents voor auteurs die hun boeken in eigen beheer uitgeven.
3. Jouw boodschap delen
Het kan ook zijn dat je jouw boek bent gaan schrijven omdat je een specifieke boodschap wil delen. Dat kan een maatschappelijke boodschap zijn, wat je hebt geleerd uit een persoonlijke ervaring of bijvoorbeeld het delen van specifieke kennis die anders verloren zou gaan. In dit geval is het belangrijk om goed na te denken over wie je met jouw boodschap wil bereiken. Heb je dit bedacht, dan kun je gaan nadenken over hoe je jouw boodschap het beste kunt overbrengen aan deze specifieke doelgroep.
Promoot je boek via sociale media, blogs en interviews om een breder publiek te bereiken en je boodschap effectief te verspreiden.
Offerte aanvragen
Je bent van harte welkom om bij ons een vrijblijvende offerte aan te vragen. Het maken van ieder boek is altijd weer een bijzondere klus, die we met plezier op ons nemen. Komen we op grond van de offerte tot een afspraak, dan gaan we er zeker iets moois van maken!
Je kunt ervan op aan dat we je werk met respect behandelen, en het alleen gebruiken om de drukmogelijkheden te kunnen beoordelen. Binnen enkele dagen hoor je nader van ons. Heb je na een week nog niets vernomen? Dan gaat er mogelijk iets mis, neem gerust contact met ons op via onderstaand emailadres.
Laat je positief verrassen door onze scherpe prijzen die wij offreren. Om je een concreet voorstel te kunnen doen, ontvangen we graag iets meer achtergrondinformatie. We willen je vragen om onderstaande informatie in te vullen of een berichtje te sturen naar info@boekxpress.nl.